Vantin hallitus kokoontui 23.4.2025. Kokouksessa käsiteltiin muun muassa vuoden ensimmäistä osavuosikatsausta, ensimmäisen kolmanneksen toimintasuunnitelman toteutumista sekä vuoden 2024 tietotilinpäätöstä.
Osavuosikatsauksessa merkittävimpinä yhtiön toimintaan vaikuttavina asioina omistajalle raportoitiin uuden organisaatiomallin mukaisen toiminnan käynnistymisestä vuoden 2025 alussa, uuden asiakastyytyväisyysmittarin käyttöönotosta, Vantaan kaupungin Tilahallinnan kanssa käynnistyneistä vuokraneuvotteluista sekä vuoden 2026 hinnantarkistusesityksestä Vantin asiakkaille.
Vantin kehittämisohjelman toimenpiteiden osalta raportoitiin tulevan keittiöverkkosuunnittelun käynnistymisestä, jonka lähtökohtana on valmistuskeittiöiden keskittäminen ja ruuanvalmistusmenetelmän muutos. Kehittämisohjelma sisälsi Ateriapalveluiden laadun parantamisen osalta 13-kohtaisen muutosohjelman, joiden toimenpiteistä suurin osa on saatu päätökseen, kuten muutos ruokalistakiertoon ja sisäisen valvontaresurssin lisäys. Osa toimenpiteistä oli toimintatapojen muutoksia, jotka nyt ovat muuttuneet jatkuviksi käytännöiksi, kuten toiveruokakysely, asiakastyytyväisyyskysely valituille luokka-asteille ja yhteydenpito Nuorisovaltuustoon. Kehittämisohjelman keskeinen tavoite on parantaa asiakastyytyväisyyttä, jota mitataan NPS-suositteluindeksillä. NPS-suositteluindeksi raportointihetkellä on 37,4.
Hallitukselle esiteltiin alkuvuoden osalta eri palvelutukien tekemien toimintasuunnitelmien etenemistä. Toimenpiteiden toteutuminen vaihteli palveluittain. Suunnitellut toimenpiteet liittyivät pääosin tapahtuneeseen organisaatiomuutoksen ja uusien toimintatapojen edistämiseen. Toimitusjohtaja arvioi viivästymisten liittyvän uusien toimintamallien ja uusien käytäntöjen suunniteltua hitaampaan jalkautumiseen. Asiakasalueiden toimintasuunnitelmat esitellään hallitukselle seuraavassa kokouksessa.
Yhtiön tietosuojavastaava oli laatinut vuoden 2024 osalta yhtiön Tietotilinpäätöksen. Hallitukselle esitetyssä yhteenvedossa käsiteltyjä tietovuoto- ja tietoturvaloukkauksia oli kuusi kappaletta. Näistä yhdestä oli raportoitu tietosuojavaltuutetun toimistoon. Tietoturvarikkeitä epäiltiin tapahtuneen yksi, jolla tarkempien selvitysten jälkeen ei todettu olleen haitallisia vaikutuksia. Vuonna 2024 ei ole ollut lainkaan henkilötietopyyntöjä.