Palvelun kehittämisen keskiössä on hyvä ja luottamuksellinen yhteistyö, jonka mahdollisuudet ovat merkittävät
Olemme Vantissa saaneet palautetta siitä, että olemme huonosti tavoitettavissa ja toisinaan on epäselvää, keneen pitää olla yhteydessä minkäkin asian osalta. Lisäksi asiakkaalle on jäänyt epäselväksi, ovatko kaupungin järjestelmään kirjatut palautteet johtaneet toimenpiteisiin vai eivät. Joka tapauksessa asioita on jäänyt hoitamatta syystä tai toisesta ja on ymmärrettävää, että tällainen tilanne on omiaan huonontamaan asiakastyytyväisyyttä. Olemme myös miettineet sitä, kuinka tehokkaasti kohdistamme resurssejamme ja hyödynnämmekö optimaalisesti asiakaskohteissa olevaa henkilöstöämme.
Edellisen perusteella lähdimme vuoden 2022 alussa pilotoimaan Länsi-Vantaan alueella Vantin kokonaispalvelumallia. Mallin ideana on, että asiakas tavoittaa puhtaus-, ateria-, kiinteistönhoito- ja vartiointipalvelut yhden vastuuhenkilön kautta.
Viime vuoden lopulla saimme palautteen kokonaispalvelupilotista ja se oli todella hyvä. Erityistä kiitosta pilottiasiakkailta tuli asiakasyhteistyön positiivisesta kehittymisestä. Palaute oli selkeä ja sen perusteella päädyimme tarkastelemaan koko palveluorganisaatiomme asiakaslähtöisyyttä. Tavoitteemme on, että vuoden 2025 alusta lähtien kaikki Vantin läsnäolopalvelut ovat Vantaan alueella organisoituneet alueellisesti kokonaispalveluyksiköiksi, joihin asiakkaalla on sama yhteyshenkilö palvelusta riippumatta.
Olemme Vantissa yhtiön perustamisen jälkeen sen suurimmassa muutoksessa. Palvelumme toteutus on tänä päivänä vahvasti tuotantolähtöinen. Pakko myöntää, että olemme joissain asioissa lähestyneet haasteita tuotannollisista lähtökohdista. Nyt käynnissä olevan muutoksen ytimessä on asiakaslähtöisyys ja sen tarkoitus on parantaa kohdetasolla vuoropuhelua kanssanne sekä löytää palvelun kehittämiselle teidän työnne kannalta tärkeät painopisteet.
Uskon, että näin toimien löydämme tekemisen tavat, joilla te voitte keskittyä omaan ydinosaamiseenne ja me osaltamme varmistamme, että arkipäivänne sujuu häiriöittä.
Hyvää arkipäivää teille kaikille!
Terveisin
Taina Huttunen, toimitusjohtaja
Ruokahävikin vähentämisessä on kyse yhteisestä vastuusta
Vantin keittiöissä ruokahävikin seuranta ja minimointi kuuluu jokaiseen arkipäivään. Pääsimme mukaan joulukuussa 2021 alkaneeseen Wasteless Food Services in Finland (WFSF) -hankkeeseen, jonka myötä etsimme uusia keinoja mm. hävikin näkyväksi tekemiseen ja viestintään. Hankkeeseen valittiin 18 erityyppistä ateriapalveluiden toimijaa eri puolilta Suomea. Vantin kohteista mukana on Ruusuvuoren koulun keittiö.
Lue lisää Wasteless Food Services in Finland -hankkeesta alla olevan painikkeen kautta.
Kouluruoat kulkevat Vantaalla yhteistyön voimalla
Vantin tarjoama koulu- ja päiväkotiruoka on tärkeä osa arkipäivää noin 35 000 vantaalaiselle lapselle ja nuorelle. Valmistavilta keittiöiltä ruoat kuljetettiin aiemmin Postin jakeluna jakelukeittiöille, mutta tämän vuoden alussa siirryttiin malliin, jossa ruoat kuljetetaan osaan toimipisteistä Vantin omilla autoilla.
Tutustu linkin kautta ateria- ja kuljetuspalveluiden väliseen yhteistyöhön.
Vantin puhtauspalvelut ja jätehuolto
Vantin laitoshuoltajat ovat tärkeässä roolissa asiakkaidemme jätehuollon toiminnassa. Laitoshuoltajat tyhjentävät ja puhdistavat sisätilojen roska-astiat ja toimittavat asiakkaiden lajittelemat jätteet oikeisiin astioihin jätehuoltotilassa. Lajitteluosaamista voidaan hyödyntää toimipaikoissa myös esimerkiksi lajittelutuokioiden muodossa.
Lue linkistä, miten jätehuoltoa hoidetaan Vantin toimipisteissä.
Vantin vuosi 2022 on julkaistu
Viime vuosi oli Vantille 10-vuotisjuhlavuosi. Kokosimme vuoden 2022 tapahtumat yhteen ja julkaisimme vuosikatsauksen verkkosivuillamme.